Tuesday, October 14, 2008

Raya 2008

salam diary,
cite kat blog ni dah tunggang terbalik.. hehehe.. mana rasa nak tulis.. aku tulis...

raya tahun ni adalah giliran kampung aku kat shah alam je... raya kat shah alam ni biasa je la...
so, disebabkan raya sini je.. so Man hanya start cuti ari raya je la.. isnin selasa dia keje lagi.. tapi berulang dari umah mak aku kat 18 je la.. kami pun start ahad 28 sept tu mmg dah balik umah mak kat 18.. kami yg beria berkampung kat kampung shah alam.. hehehe...

tahun ni, seperti tahun2 lain, kami masak kuah kacang campur daging (my favourite dish), nasi impit, rendang ayam, masak lodeh.. tu je our main dish.. yang lelain tu.. sedara mara yang datang bawak.. ada ketupat nasi, pelbagai kuah kacang, rendah dsb.

Tahun ni complete kami 4 beradik ada kat shah alam, so meriah la.. lepas solat raya, kami bersalam2an dan bertukar2 duit raya.. hehee.. maknanya mak long bagi duit raya kat anak2 sedara, mak ngah bagi kat anak2 sedara, ayah lang, and busu... memasing la bagi kat anak2 sedara memasing.. pastu sesi fotografi.. ni yg tragis ni...

memula aku ngan anak2 je berposing.. Man amek gambar.. pas tu Man pulak ngan anak2 bergambar.. so bila time nak bergambar reramai, aku pass camera digital yang baru berumur setahun 5 bulan tu pada anak sedara aku bernama alya untuk dia snap gambar kami.. tapi tah macam mana.. aku dah lepas camera tu tapi dia lom sempat pegang.. so pecah berderai sampai terkeluar bateri camera tu.. and the lense terkeluar dah tak leh masuk dah.. argghhh.. tensennya... "hayat camera digital tu takat itu aje" , Man memujuk aku.. time tu dah tensen je... tak sempat nak gambar anak beranak... so simpan je la camera tu.. sampai sekang lom pi antar kedai lagi...

ada gak bergambar.. tapi guna camera pak long and busu nye la.. tak syok la kan.. dia best if kat camera sendiri... and kene tunggu la diorang bagi gambar tu kat kite..

err.. nanti la aku masukkan gambar2 yang ada nih... tungggguuu..

No comments:

Post a Comment