Saturday, October 25, 2008

Open House

salam diary,
ari ni ada open house lagi.. dah ujung2 bulan syawal.. makin banyak pulak open house.. ari ni saje ada 3.. tapi rasanya pegi 2 je kot.. sebab jarak antara 2 open house tu pun agak jauh.. esok ahad pun ada lagi.. tapi tak leh nak pi sebab ada kekawan ofis hubby nak datang umah.. hehehe.. memula kata 2 family je.. last2 dalam 3, 4 keluarga kot.. ye la kan.. bila dah bercerita kat opis tu.. ada la yang mendengarnya.. takkan tanak jemput pulak... anyway.. tak kesah la sape nak datang.. dipersilakan...

bab kunjung mengunjung ni atau nama lain ziarah ni adalah satu ibadat.. bukan suka2.. so if kite berziarah ni.. dapat pahala tau.. tuan rumah patut gembira.. tapi kene jaga la adab2 bagi tetamu mauhpun tuan rumah.. baru dapat pahala beribadah..

nak masak apa ya untuk tetamu ni.. aku ni bukannya jenis rajin masak.. kalau masak pun tak berapa nak sedap.. so.. Man cakap.. buat western food je la.. hehehe..

so my menu will be:
spaghetti - ni dah biasa buat
chicken chop
buah2an
agar2 (ni baru first time nak try.. mintak resepi dari jiran seblah)
dll...

nanti aku bagi resepi untuk spaghetti yg biasa aku buat n agar2 yang jiran seblah bagi tu.. aku actually dah biasa makan dah agar2 tu.. tapi yg jiran buat la.. so ni nak try buat sendiri.. tak tau la jadik ke tak...

bab tetamu ni kan.. aku bukannya tak suka diorang dtg.. tapi aku takut aku tak dapat nak beri yg terbaik pada tetamu tu nanti.. maklumla.. umah ni kecik je.. pastu bab makanan.. mmg kureng la.. tu yg kekadang suspen je.. padahal rasanya tetamu tak kesah pun bab2 tu semua.. aku ni je kot yg lelebih... kan best kalau aku suka memasak n pandai masak(penting nih).. sebab sure orang suka dtg umah kite n sure kite rajin ajak orang datang sebab kite ada makanan untuk dihidangkan pada para tetamu.. hehehe...

No comments:

Post a Comment