Saturday, October 11, 2008

How I First Started The Business - cont.

salam,
doing bisnes sambil bekerja full time agak memenatkan.. so, mostly saya concentrate time bulan puasa n raya la.. jadik supplier kerepek, kek, kuih raya dan memacam lagi la... tapi that time, saya lebih pada kek n kerepek je... so sambil jadik cekgu kat private school, saya juga meniaga sambilan.. during this time, i started belajar buat website coz besides teaching, i also kene develop website for the school registration system.. so masa ni la.. wujudnya my one and only website harsa.biz. gile jugak la buat website tu.. something new and interesting.. dulu masa belajar kat U ada gak la belajar sket2 buat website ni... so mmg menarik..

masa tulis ni.. saya baru teringat.. dulu masa keje tempat lama dulu.. b4 tahun 2003 lagi.. ada sekali saya ada jual nasi lemak kat ofis.. tapi mak yang buat.. saya tukang jual je.. hmm baru teringat yang actually penah gak berniaga kecil2an sebelum ni.. but i think that time bukan kire bisnes la.. just saje jual2.. mak buat nasi lemak bungkus.. yg seringgit satu tu.. saya bawak ke ofis.. and ofismate beli tu je la if depa tak sempat nak kuar breakfast.. tapi rasanya bertahan for a couple of week je kot.. sebab makin lama makin boring la tetiap hari makan nasi lemak.. heheheh.. agaknya dari situ start developing darah nak meniaga ni kot.. hehehe

so back to current years... after 2 years working at the private school, saya cuti confinement.. bersalin anak no 3.. bersalin bulan 10, so after 2 months, i should be reporting to the school.. ingat lagi, jan 2005, boss call saying that he no longer need my service at the school.. if ada job vacancy lain, he will call me, bla bla bla.. masa tu tak kesah pun sebab rasa cam dah boring gak keje situ.. walaupun contract tapi gaji idak le besar mana.. epf pun tak de.. so i'm jobless again..

so dok umah tak buat ape.. until end january 2005, i apply another job...

hmm.. ni cite pasai bisnes ke pasai my work? tah la.. hantam saja la labuuu.. blog aku.. suka hati aaa nak tulis pasal ape pun.. hehehe..

rasanya ni pasal life kerja n bisnes la kot.. pasal family nanti ek...

adios for now..

No comments:

Post a Comment