Tuesday, October 20, 2009

Jumpa Dr Lagi

salam,
last 2 weeks aku buat appoitment ngan DR pakar in athma or respiratory.. kat SJMC gak.. hehe.. so aku story la dari A sampai Z.. and dr tu tanya pasal environment kat umah, tempat keje pe semua.. dia kata macam ada something yg trigger asma aku nih.. sebab this thing happen lam setahun ni.. so dia pun cek pe semua.. dia kata mmg aku athma la.. tapi still leh kawal.. dia bagi aku ubat.. and salah satu nye adalah inhaler yg aku kene simpan lam beg tangan aku... hahaha.. selama ni dok tengok orang simpan inhaler lam beg.. now aku la pulak.. tapi so far tak la aku gunakan in between sebab Dr kata aku kene sedut 2 kali sehari.. pagi n malam.. tapi in between kalau aku tak leh nafas ke apa.. dia suh aku sedut gak.. but alhamdulillah takat ari ni tak de la aku guna in between.. ok la lagi.. tapi mmg aku selalu la sakit dada.. buat deep breathing tu mmg dada aku sakit la..

ari tu gi nengok ayah aku kat spital.. dr ada bagi dia satu alat ni untuk dia guna for deep breathing practice.. aku pun try gak.. mmg tak lepas.. ayah aku gelak kan aje.. sebab dia buat lepas.. aduhhh...

No comments:

Post a Comment