Tuesday, October 20, 2009

Heart Surgery

salam,
17hb Oktober yg lepas, ayah aku masuk spital..mmg dia dijadualkan masuk spital ari tu.. and dia akan undergo heart surgery ni on monday 19 oktober.. so ahad tu.. kami ramai2 gi aa visit dia.. sebab pagi isnin tu early in the morning dia akan masuk OT.. so takut tak sempat so kami gi aa malam isnin tu.. ramai gak yang datang.. bila nak balik tu.. semua bersalam2an la..nangis2..

pagi tu actually akak and abang ipar aku dah jumpa dr yg nak buat surgery tu.. so dr dah explain pangjang lebar la kat dia.. and then diorang lak explain kat kami kat umah.. bila dengar tu.. mmg suspen gile la.. sebab mmg dr tu kata major surgery la.. bukan takat bypass je.. tapi tukar injap sebab injap ayah dah lemah.. but still dr nak monitor lagi.. if still ok.. tukar injap tu tak yah buat..

so semalam 19hb Oktober, ayah aku menjalani pembedahannya.. aku sampai hospital around kul 5 lebih.. adik aku kata ayah aku baru keluar OT.. now kat icu.. alhamdulillah syukur sangat2 ayah aku tak de apa2. bila kat icu tu.. boleh la kami tengok ayah.. tapi kene 2 orang je sekali masuk.. bila aku masuk tu.. ayah mmg tak sedar lagi.. wayar semua still penuh lagi kat ayah.. aku yg jadik pening.. ramai gak kat icu tu.. tengok kejap je.. aku kuar.. rasa pening semacam.. tu la aku ni.. mmg tak leh dok spital lelama..

by 7.30pm.. aku kuar spital.. sebab mmg time melawat pun dah abis.. tapi adik aku tunggu sampai sorang lagi adik aku dtg spital.. tukar shift.. hehehe.. akak aku balik umah ngan mak.. sebab husband dia anak 3 orang anak dia nak kene balik penang sebab depa ada exam ari nih..

so, alhamdulillah la.. ayah aku tak de ape2 complication.. sekang ni cabaran selepas operation la..

No comments:

Post a Comment