Tuesday, January 18, 2011

ku kembali

mak aii.. rupanya last aku tulis blog was in November 2010.. hehehe.. how time flies.. rasanya cam baru je buat donut tu..
anyway.. tahun berganti tahun.. now we are in 2011.. sure everyone have their own history in 2010.. to me.. setahun la sudah aku duduk di Kulimfornia.. alhamdulillah..
2011, bermakna.. aku masih diberi kesempatan oleh Allah untuk terus mengecapi kehidupan bersama keluarga, beribadat dan berusaha untuk meningkatkan amalanku di tahun 2011.. insya allah.. jika dipanjangkan umur, dimurahkan rezeki, sudah pastinya aku ingin cepat melaksanakan rukun islam yang terakhir.. cita2ku.. akan ku panjatkan doa padaMu Ya Allah agar aku diberi kesempatan untuk menjadi tetamuMu dalam masa terdekat… insya Allah..
doa yang diberikan ustazah yg diberikan oleh sahabat beliau yg sekarang ni bermastautin di Mekah.. Dia suruh amalkan/baca doa ini selalu terutamanya pada setiap hari Jumaat atau sepertiga malam.. insya allah kita akan dapat selalu ke sana dengan izinNya..
“Allahumma Yassirli ziaarata haramuka waharamihi sallahua’laihiwassalam” Ertinya: “Ya Allah, permudahkanlah ziarahku/kami ke Tanah HaramMu (Mekah) dan Tanah haram Nabi Muhammad SAW (Madinah)
wallahualam

No comments:

Post a Comment