Tuesday, October 5, 2010

Umi, lambatnya Allah nak bagi patung barbie ni..

Itu lah soalan yg ditanya oleh anak ku yg kecik sekali.. dia dok mintak aku belikan dia patung barbie.. tapi aku merasakan ia bukan satu keperluan sebab dia dah ada banyak patung kat umah and patung barbie ni tentu akan cepat rosak.. dan jugak dari segi kewangan.. yang mana buat masa sekarang.. keadaan kewangan keluarga kami agak kritikal.. kesian pun ada.. tapi aku amat perlu berhati2 sekarang nih..

So, aku selalu la suruh dia doa kat Allah.. supaya bg patung ni.. doa pada Allah agar bukak pintu hati aku untuk pergi beli.. hehehe.. tu yg bila dia teringat balik.. dia akan tanya aku.. lambatnya Allah nak bagi patung ni umi.. and selalunya aku akan cakap kat dia.. “tu la.. adik tak doa kat Allah betul2.. adik kene baca doa tu elok2.. mintak elok2.. duduk depan kiblat.. baca doa tu macam adik mintak umi buatkan susu” dan selalunya lepas tu dia akan senyap untuk beberapa hari.. hehehe.. so far it works..

tapi dalam sudut hati, aku tak tau lah, adakah cara aku ni betul atau tak.. sebenarnya apa yang aku harapkan ialah dia akan sentiasa berdoa pada Allah atas apa jua keadaan pun.. hatta nak mintak permainan pun dia akan mintak pada Allah.. biar dia ada perasaan kebergantungan pada Allah itu..

salah satu perkara yang aku selalu buat ialah mintak diorang berdoa bila nak carik parking kat mana2 pun.. selalu akan suruh anak2 doa supaya diberi parking.. semoga anak2 aku menjadi anak2 yang soleh dan solehah..

2 comments:

  1. comel nyer anak akak....heheh...noha pun, klu mya mintak beli barbie memang noha tak kasi. tp slalu nyer daddy dier yg manjakan sgt...huhu, tp not barbie la...beli yg lin lagi murah sbb dier bukan jaga sgt pun mainan dier, sepahkanpastu aderla..huhuh...

    ReplyDelete
  2. harsa.. thx 4 sharing... bleh praktik kan juga di umah ni.. ...

    ReplyDelete

Enhancement and Support by: HarsaWebdesign