Wednesday, April 6, 2011

Red Velvet

Finally.. I decided to bake a red velvet cake.. actually dah lama simpan ingredients dia.. siap buttermilk pun import dari KL.. hehehe.. so, last sunday buat red velvet and kebetulan kakak from nibong tebal berkunjung.. so cam biasa la bila kami berjumpa.. cerita pasal cakes aje la.. hehehe..
but then, kek ni tak berapa menjadi.. dengan kata lain.. macam kek bantat la.. sebab dia tak naik elok.. and I know why.. sebab terlebih liquid.. masa masukkan buttermilk tu.. tak kacau/goncang kotak dia dulu.. so dia keluar air dulu.. so terlebih la..






See, not moist enough.. ala2 bantat gitu…

2 comments:

  1. aku rasa RVC ni is tersgtlah overhyped..bukan sedap sgt pun...glamer je lebih...aku sebenarnya sgt seriau tengok kaler yg merah tu....bila dah buat lagilah seriau bila tahu how much colouring go inside the cake...

    ReplyDelete
  2. hmm.. aku actually tak penah makan pun red velvet kat mana2.. tapi dok tengok orang cite pasal RV.. so aku tryla buat sendiri.. so tak leh nak comment la sedap ke tak kan.. hehehe..
    tapi memang la.. tang nak boh coloring tu mmg seriau.. yg ni pun aku buat dalam 20ml je.. tak ikut sukatan dia yg sepatutnya 40ml.. gile merah..

    ReplyDelete