Thursday, July 22, 2010

Sakit belakang

dah lama tak menulis.. tetiba nak tulis pasal sakit belakang..

well, dah lama dah actually sakit belakang ni.. “awak kene jaga pantang tu.. nanti dah tua sok.. sakit..”  “tak leh minum air sejuk.. tak elok untuk tulang.. nanti sakit belakang..” bangun dari katil ada caranya.. kene ngiring dulu baru bangun.. guna kaki tu untuk tolak badan..” begitulah antara kata2 nasihat yang aku dapat.. tapi masuk telinga kanan, keluar telinga kiri.. dan akibatnya, tu laaa.. masa berpantang bersalin tak jaga bebetul, dok minum ais.. bangun tidur makin bangkit je.. haaa.. ni la padahnya.. sakit belakang la.. sakit pinggang la.. and semalam.. sakit tulang belikat belah kiri nih.... aduhh.. tak leh nak buat keje.. tapi pagi ni dah ok sket.. ditahankan aje la.. nak gi ngurut.. cam segan (malu) sebab biasa ngurut ngan mak sendiri.. tapi kat kulim ni kalau nak ngurut kene ngurut ngan mak orang lain la.. hehehe..

tapi paling tak tahan sakit belakang ni bila nak bangun tido.. astaghfirullah.. terasa badan dan tulang belulang melekat kat katil.. bukan sebab tak nak bangun.. tapi sakitnya ya amat.. tak tau la apesal.. setiap kali jumpa doktor.. doktor akan bagi ubat koyok tu la.. maleh dah nak cakap..

pastu di tambah pulak ngan sakit gigi ni ha.. geraham besar plak tu.. gi jumpa dr gigi.. dia kata ni kene rawatan saraf.. nak buat appt.. lepas raya.. adeh.. lambat lagi tu.. sekang ni dia suh makan antibiiotik n ubat tahan sakit.. ape nak buat.. redho je lah..

should i do something about my back ache ni? tak tau la.. nak gi jumpa doktor.. cam tau je apa dr nak cakap..

1 comment:

  1. harsa,dulu i selalu gak kena sakit belakang, sakit bahu, sakit lutut tapi bukan kat tulang, tapi kat urat, sakit kat kura-kura kaki...dll..dll..dll..
    mcm urat salah parking gitu... heheh...
    semenjak i start yoga, lari dan naik basikal, alhamdullah...dah jarang jarang kena..
    cubalah,..kenkadang kita dh tua tua ni kena lebih stretching...
    wani,

    ReplyDelete

Enhancement and Support by: HarsaWebdesign