Wednesday, December 31, 2008

pneumonia!

salam diary,
just got out from SJMC ward last sunday after been there for about 4 days.. start from the eve of christmas sampai that sunday... sebab? saya sakit sangat bila nak bernafas.. so malam tu gak pi klinik tapi no clinics were open at 10.30 pm.. so we decided to go to SJMC and i was warded that night.. kene x-tray, amek darah dsbnya.. so malam tu tido kat wad.. my children were taken to umah wan by my sister yang datang ke SJMC malam tu jugak.. hubby tido kat ward temankan i..
so the next morning, doctor check and diagnose that i'm having pneumonia.. so kene amek antibiotic, blood sample again, and also diorang nak my flame (kahak) dalam bahse dokter, tak reti nak nyebut... tapi sampai ke sudah kahak tak de untuk dikeluarkan.. sampai dokter suruh physioteraphy (betul ke eja nih) dtg untuk tepuk2 belakang macam budak kecik tu la.. hehehe.. tapi masa dia buat tu.. sedap je sebab belakang kene tepuk.. macam berurut plak.. hahahaha.. but still kahak tak kuar.. so the second day, dokter x-ray my nose.. and it was found out that mmg my sinus dah quite bad.. and the dokter suspect that my sinus yang dah merebak ke my paru2.. so dia bagi antibiotik for my sinus tu pulak.. so days goes on.. my batuk dah kurang.. dokter discharge me from ward tapi still bagi mc another 2 days sebab dia kata i'm still not fully recovered.. and selepas ni i have to do a followup on my sinus..
so balik la saya ke rumah ari ahad tu.. lega sket.. walaupun tak berapa sehat betul.. sebab bila berdiri macam nak pitam.. rasa menggigil.. but today dah okay.. dah bawak keta dari puncak alam ke shah alam...
so lepas ni kene buat treatment on my sinus pulak.. if guna ubat tak jalan gak.. kene operation.. aduh.. harap2 tak perlu operation la..

No comments:

Post a Comment