Thursday, October 18, 2012

Rainbow Cake


Akhirnya aku mencuba jugak rainbow cake ni. Asyik tertangguh sebab bila tengok kene buat layer by layer.. confirm kerja nak membuatnya agak renyah.. tetapi demi besday anak, ku gagahkan juga mencari resipinye dan maka pada hari ini, aku dapat menghasilkan rainbow cake. Kira first time la nih buatnye..
So, pada aku, ok la jugak rasanya, tapi mungkin nak kene kurangkan lagi kot gula.. Memula tengok resipi martha stewart.. tapi saje la search resipi cake ni yg org malaysia yang buat.. so found this blog.. http://fromintankitchen.blogspot.com/2011/12/checkered-rainbow-cake.html
aku tiru resipi kak zuraini alias from the above blog.. so hasilnya.. anda lihatlah sendiri..
DSC02300
DSC02302
DSC02316
Kira menjadik la tu kan.. the cake tersangatlah lembutnye.. so masa proses nak melapis tu kene berhati2.. yang ni mmg ada yang terbarai jugak lah.. tapi leh cover.. heheh..

Birthday girl and her frens.
DSC02313
DSC02314
Petang tadi juga, aku menyiapkan tempahan jiran ku.. Blueberry cheese tart.. yang katanya untuk dibawa ke melaka.. First time juga berjaya membuat lakaran diatas tart ni.. hehehe..
DSC02310
DSC02311DSC02312

No comments:

Post a Comment